Onze partners

Wij streven naar hands on samenwerking met de focus op preventie.
Sinds de oprichting mag Child Focus rekenen op de steun van bedrijven. En bedrijven hechten steeds meer belang aan het maatschappelijk verantwoord ondernemen. Diegenen die zich willen inzetten voor het lot van kinderen komen vaak voor partnerschap bij Child Focus terecht.
Wij vinden dat heel prettig aangezien wij op deze manier onze onafhankelijkheid kunnen garanderen. 

Hoe partner worden? 

Partner worden kan op verschillende manieren: financiële giften (met fiscale voordelen), hulp in natura, ter beschikkingstelling van bepaalde expertise, sponsoring, tombola’s, het versturen van wenskaarten in onze naam, sensibilisering van werknemers in een bedrijf enz. Dit kan uitmonden in een duidelijke overeenkomst in het kader van uw MVO-beleid (maatschappelijk verantwoord ondernemen). Daarom streven wij naar een nauwe en zinvolle samenwerking met de focus op preventie. Wij zorgen voor een mooie tegenprestatie en publiciteit over de samenwerking. Bel naar 02 475 44 11.

 

► "Platinum" Partners (> 125 000 euros)

De Europese Commissieeuropese_comissie

 

Child Focus doet regelmatig beroep op de financiële steun van de Europese Commissie. Dankzij projectsubsidies via diverse budgetlijnen en projectoproepen hebben we in het verleden al mooie projecten kunnen realiseren.

Gezamenlijke projecten

  • Zoals het uitbouwen van de 116000-noodlijn of ons chatkanaal,
  • het opzetten van studies rond internationale kinderontvoering door een ouder,
  • het oprichten van een Europees netwerk van bemiddelaars in internationale familieconflicten,
  • het uitbouwen van het burgerlijk meldpunt voor beelden van seksueel misbruik van kinderen www.stopchildporno.be,
  • of het uitwerken van allerhande preventiemateriaal rond veilig internetten. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Koning BoudewijnstichtingKoning Boudewijn Stichting

De Koning Boudewijnstichting (KBS) en Child Focus: een duurzame en een sterke band!

KBS in een notendop:

  • De stichting bestaat sinds 1976 naar aanleiding van de 25e verjaardag van de troonsbestijging van Koning Boudewijn.
  • Elk jaar helpt ze bijna 1.800 projecten in uiteenlopende domeinen zoals armoedebestrijding, gezondheid, de bescherming van het erfgoed, sociale rechvaardigheid, maatschaapelijk engagement.

Gezamenlijke projecten

  • De Koning Boudewijnstichting ondersteunt de oprichting van Child Focus en dit al vanaf de eerste dag, dus al meer dan 20 jaar.
  • Know-how en financiële middelen in het kader van bepaalde projecten worden ter beschikking gesteld.

Child Focus verricht opmerkelijk werk in het leveren van psychologische steun aan ouders van een vermist kind. Jullie beschikbaarheid,  24 uur op 24 en 7 dagen op 7, is maatschappelijk gezien zeer geruststellend.”
Françoise Pissart, KBS

Contact

www.kbs-frb.be, e-mail naar info@kbs-frb.be, of bel naar 02 51 11 840 / fax +02 51 15 221
Koning Boudewijnstichting, Brederodestraat 21B, B - 1000 Brussel

 

Nationale Loterijnationale-loterij

Voor de Nationale Loterij is het belangrijk om goede doelen te steunen met een duidelijke missie

die gemakkelijk is toe te lichten in het kader van het algemeen belang. "Bijdragen tot het welzijn van de hele gemeenschap": zo luidt de bedrijfsfilosofie van de Nationale Loterij.

Nationale Loterij in een notendop:

  • Door de herverdeling van de winst is de Nationale Loterij in staat om 800 sociale initiatieven te steunen, dankzij de deelname van al de spelers.
  • Haar maatschappelijke rol is om jongvolwassenen op een verantwoorde manier te laten spelen, namelijk met kleine bedragen tegen lage frequenties. De risico's op een gokverslaving zijn dan  kleiner in vergelijking met de alternatieven die er bestaan.

1 gezamenlijk project

  • De Nationale Loterij ondersteunt Child Focus met een financieel vaste bijdrage.

Child Focus is één van die organisaties waar iedereen volledig achter kan staan. Ik hoop dat we nog heel lang mogen samenwerken.”

Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij

Contact

www.nationale-loterij.be

 

Mutasmutas

Mutas is een intermutualistisch project en vertegenwoordigt 8.800.000 leden. Mutas slaat met Child Focus de handen in elkaar om de permanentie van de hulplijn 116000 ook tijdens de nachturen te kunnen garanderen (23h-7h).

Mutas in een notendop:

  • De alarmcentrale Mutas verleent medische bijstand aan de leden van de aangesloten ziekenfondsen en hun gezin op vakantie in het buitenland.
  • Zo voorziet de alarmcentrale in de permanentie voor thuiszorgcentra en diensten voor de opvang van zieke en/of gekwetste kinderen, buiten de kantooruren, tijdens het weekend en  feestdagen.

1 gezamenlijk project

  • Mutas beantwoordt de telefonische oproepen voor Child Focus tijdens de nacht en zorgt er zo mee voor dat deze organisatie permanent bereikbaar is.
  • Deze dienstverlening wordt gratis aangeboden en gefinancierd door de ziekenfondsen.

Contact

Bel naar 02 272 09 00 of ga naar www.mutas.be

MUTAS VZW, Leliegaarde 20, 1731 Zellik

 

Proximusproximus

Proximus steunt de Stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen zowel materieel als financieel, en dat sinds zijn creatie in 1998.

Proximus in een notendop

  • Via hun merken Proximus en Scarlet zijn ze de voornaamste Belgische leverancier van telefonie-, internet-, televisie- en netwerk gebaseerde ICT-diensten.

3 gezamenlijke projecten

  • Telecommunicatie, mobiele en vaste telefonie en internet zijn onmisbare schakels in deze vorm van collectieve solidariteit.
  • Naast de financiële steun stelt Proximus tevens kantoorruimte ter beschikking van Child Focus.
  • Vrijwilligers van Proximus en Microsoft bezoeken  in het hele land klassen van het vijfde en zesde leerjaar lager onderwijs om de leerlingen te sensibiliseren voor een veilig gebruik van internet in het kader van Safer Internet Day.

“Zeker als het gaat over kinderen en het veilig gebruiken van Internet, is het voor ons vrij natuurlijk om Child Focus daarin te steunen” Dominique Leroy, CEO van Proximus

 

Contact

www.proximus.be

 

Wunderman AntwerpWunderman Antwerp

Een bekroonde samenwerking – Wunderman Antwerp en Child Focus doen het goed samen!

Wunderman Antwerp in een notendop

  • Wunderman Antwerp is een full service-communicatiebureau en maakt deel uit van de reclamegroep Young & Rubicam group.
  • Ze zijn gevestigd in Brussel, Antwerpen en Amsterdam.

Gezamenlijk project

  • Wunderman Antwerp is een full service-communicatiebureau en maakt deel uit van de reclamegroep Young & Rubicam group.
  • werkt sinds 2015 voor Child Focus en helpt met de organisatie van communicatiecampagnes.

Contact

www.wunderman-antwerp.be

 

► "Gold" Partners (tussen 25 000 en 125 000 euros)

microsoft

Microsoft

Met een naam als Microsoft heb je een enorme maatschappelijke verantwoordelijkheid. Al jaren bestaat er een hechte samenwerking met het team van Child Focus.

Microsoft in een notendop

  • Microsoft vind het belangrijk om een waardevolle bijdrage aan de maatschappij te leveren. Met hun technologie helpen ze mensen en organisaties om nieuwe kansen en mogelijkheden te creëren.

4 gezamenlijke projecten

  • We krijgen software voor een doeltreffend beheer van de dossiers inzake vermiste en seksueel uitgebuite kinderen.
  • We zien mekaar tweemaandelijks om met informatica-expertise het beste uit onze oplossingen te kunnen halen.
  • We werken aan een optimale referentiëring van de acties van Child Focus op de zoekmotor "Live Search" van Microsoft,
  • en Microsoft plaatst de button "stopchildporno.be" op hun portaalsite msn.be.

Contact

www.microsoft.be

 

Century 21Century 21

Century 21 Benelux zorgt voor financiële ondersteuning van preventieprojecten ter waarde van  € 25.000 per jaar. Samenwerken doen wij sinds 2016.

Century 21 in een notendop

  • Century 21 is de grootste vastgoedorganisatie ter wereld en is sinds 1995 actief in België.

2 gezamenlijke projecten

  • Een check wordt besteed aan een preventieproject (“Surf Safe” in 2016), gebaseerd op wederzijdse afstemming aan het begin van het kalenderjaar.
  • Century 21 zet zich proactief in voor Child Focus en vraagt aan zijn klanten om bij te dragen tot deze actie.

“Als makelaar willen we laten zien dat het de mensen zijn waarin we geïnteresseerd zijn en niet alleen de stenen. We willen Child Focus financieel helpen, en wij willen ervoor zorgen dat alle kinderen thuis zijn”. Isabelle Vermeir, Century 21

Contact

www.century21.be

 

Allen & Overyallen & overy

Sinds 2010 staat Allen & Overy Child Focus bij in juridische zaken. Een waardevolle partner en een advocatenbureau dat eruit springt.

Allen & Overy in een notendop

  • Bijna 100 advocaten in Brusselse en Antwerpse kantoren bieden een volledige juridische dienstverlening en zijn vooral gespecialiseerd in zakelijk recht.
  • Het advocatenbureau geeft financiële steun aan bepaalde organisaties of stichtingen, tracht  juridisch advies te geven en in ons werk een zeker gemeenschapswerk te integreren.

1 gezamenlijk project

  • Allen & Overy geeft uitleg en juridisch advies aan Child Focus rond bedrijfsrecht, het privéleven, IT-contracten wanneer we het even niet meer verder weten… Kortom, dingen die vooral te maken hebben met beheer en management.

“De mensen die aan de dossiers van Child Focus werken, doen dat met veel enthousiasme en hebben het gevoel dat ze bijdragen tot de belangrijke streefdoelen van Child Focus..” Helga Van Peer, vennoot internationaal recht en publieksrecht

 

Contact

www.allenovery.com

 

Buy AidBuy Aid

Sinds 2001 is buy aid een trouwe partner van Child Focus. 

buy aid in een notendop

  • buy aid voert commerciële fondsenwervingscampagnes voor een aantal gerespecteerde ngo’s zoals Child Focus.

1 gezamenlijk project

  • Een beperkt aantal verbruiksartikelen (pennen, memoblokjes, snoepjes…) worden verkocht aan zelfstandigen, kmo’s, vrije beroepers, scholen en gemeentebesturen.
  • Een vast percentage van de omzet gaat integraal naar de werking van Child Focus.

“Wat ik ook enorm waardeer aan de houding van Child Focus is dat ze niet in een conservatieve kramp schiet, maar met een blik op de toekomst oplossingen probeert aan te reiken waardoor kinderen en jongeren kunnen blijven genieten van de vele voordelen van het internet, zonder al te veel gevaar te lopen.” Bram de Vriese, Sales Manager

 

Contact

www.buy-aid.com

 

 

Demoucelle   KBC

 

► "Silver" partners (tussen 5 000 en 25 000 euros)

 

CarrefourCarrefour

Carrefour en Child Focus - samen sterk op “de internationale dag van de vermiste kinderen”

Carrefour in een notendop

  • Carrefour België maakt deel uit van de Groupe Carrefour, de grootste voedingsretailer ter wereld
  • In België zijn Carrefour Hypermarkten, Carrefour Market en Carrefour Express.

1 gezamenlijk project

  • Tijdens de twee laatste weken vòòr 25 mei (Internationale dag van de vermiste kinderen), wordt er 1 euro per aankoopschijf van 10 euro van de deelnemende merken aan Child Focus overgemaakt.
  • Carrefour ondersteunt deze actie met veel media-aandacht. Folder, magazine Simply You, PLV materiaal & instore radio, schermen, online en andere kanalen zijn ter beschikking  gesteld om de impact van deze actie te maximaliseren.
  • In 2017 werd er 140.000 euro ingezameld met de bedoeling om verdwijningen te voorkomen en in preventieprojecten rond het weglopen te investeren.

Contact:

www.contact.be.carrefour.eu

 

D’Ieteren AutoD'ieteren

Als Belgisch familiebedrijf hecht D’Ieteren zeer veel belang aan de bescherming van kinderen. Daarom stelt D’Ieteren al sinds 2006 verschillende voertuigen ter beschikking. Een partnerschap dat op wieltjes loopt!

D’ieteren in een notendop

  • Het bedrijf D’Ieteren speelt een actieve rol in Belgische maatschappelijke organisaties door haar activiteiten op het vlak van mecenaat en sponsoring.
  • Een aantal thema’s krijgen duidelijk de voorkeur: kinderen, gezondheid en onderwijs

1 gezamenlijk project

  • Door leasingwagens te leveren aan Child Focus stelt D’ieteren de organisatie in staat om ons werk op het terrein gemakkelijker uit te voeren en om de acties tot een goed einde te brengen.

“Ons partnerschap met Child Focus kadert in die filosofie. Wij gaan de wagens niet voorzien van
een affiche «gesteund door D’Ieteren»  want dat zou misplaatst zijn. D’Ieteren ondersteunt jullie
omdat we geloven in wat jullie doen en omdat we jullie echt willen helpen bij de opdrachten die
jullie uitvoeren op het terrein.” 
MVO manager, Catherine Vandepopulier

Contact

www.dieteren.be

 

 

RicohRicoh

Ricoh, een sponsor die bij elke actie van Child Focus aanwezig is

Ricoh in een notendop

  • Activiteiten in België van het bedrijf dat zich nu Ricoh noemt dateren terug naar 1972
  • Ricoh is een leverancier van document management en printoplossingen

2 gezamenlijke projecten

  • Ricoh stelde verschillende kopieerapparaten ter beschikking van Child Focus om haar in haar missie te steunen.
  • Daarnaast kan Child Focus in noodgevallen steeds beroep doen op de afdeling Repro van Ricoh wanneer er in zeer korte tijd duizenden kopieën gemaakt moeten worden.
  • In het kader van de Internationale dag van de vermiste kinderen, die jaarlijks op 25 mei plaatsvindt, print Ricoh een aanzienlijk aantal affiches voor de sensibiliseringsactie.

Contact:

www.ricoh.be

 

alsico Banque Nationale BE BNP  Henkel  kimberly-clark  mondelez international  savenciaSodexo Multimag Aramark bpost

 "Bronze" Partners (tussen 1 000 en 5 000 euros)

Nestlé Mojid Spadel

► KMO 500

Met een bedrag van 500 € per jaar maakt een klein of middelgroot bedrijf deel uit van het initiatief KMO 500. KMO 500 is opgericht in 2016 en richt zich tot KMO’s met beperkte MVO budgetten die graag willen helpen om verdwijningen en seksuele uitbuiting van kinderen te voorkomen. Is ook uw bedrijf of zaak begaan met het lot van kinderen, en delen wij dezelfde waarden?  Neem dan contact op met stephanie.leyn@childfocus.org of bel naar 02 475 44 11. 

► Renovatieproject 2016 / 2017 

De renovatie van onze kantoren: vele handen maken licht werk!

Sinds 2000 werkt Child Focus in een gebouw dat door Proximus ter beschikking wordt gesteld. De recente hernieuwing van de sponsor-overeenkomst in 2016 was de aanleiding om de kantoren grondig te vernieuwen. 5 maanden kamperen en improviseren maar het resultaat mag er zijn! 

Dankzij deze genereuze bijdrage heeft Child Focus de uitgave van de investering met 66.000 € kunnen verminderen. Voor Child Focus betekent 66.000 €:

  • het functioneren van de hotline gedurende 3 maanden,
  • ofwel de opleiding gedurende 1 jaar van 3.000 politieagenten in verband met de nieuwe vormen van delicten inzake seksuele uitbuiting van kinderen op internet,
  • ofwel nog het functioneren gedurende 3 jaar van de nieuwe cel die meldingen van kinderporno ontvangt en analyseert.

        Aramark               

 

► Pagina 404

NotFound.org is een gemeenschappelijk project van Child Focus en Missing Children Europe dat in september 2012 gelanceerd werd. Het principe is eenvoudig : het systeem maakt het mogelijk om de 'niet gevonden' of '404' pagina's te benutten om opsporingsberichten te verspreiden. Een bijzondere en originele wijze van communiceren. Zo blijven we de aandacht gaande houden voor sinds lang vermiste kinderen, of communiceren we over een recente onrustwekkende verdwijning. Het doel van dit project is om zo veel mogelijk personen en organisaties te motiveren om zich aan te sluiten bij dit initiatief via de website www.notfound.org.

 

Hoe ga je te werk?

Technisch volstaat het om een bestand (of code), beschikbaar op www.notfound.org te downloaden, te integreren in je eigen website en het opsporingsbericht zal automatisch op je foutpagina's 404 verschijnen. De installatie duurt slechts enkele minuten en vervolgens loopt alles automatisch.

© 2019 Child Focus | Houba - de Strooperlaan 292 | B-1020 Brussel | BE19 3101 2229 9912